Lubaczów
szukaj
Piątek, 13 grudnia 2019r.




Wiadomości

Miasto

Urząd

Informacja publiczna

Instytucje

Organizacje

Kultura, Oświata, Sport

x

Ochrona Danych Osobowych

Monitoring wizyjny drukuj
REGULAMIN FUNKCJONOWANIA MONITORINGU WIZYJNEGO W URZĘDZIE MIASTA W LUBACZOWIE

§ 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
  1. Regulamin dotyczy funkcjonowania monitoringu wizyjnego w Urzędzie Miasta w Lubaczowie rejestrującego obraz, którym objęty jest teren Urzędu Miasta w Lubaczowie z siedzibą w Lubaczowie przy ulicy Rynek 26 wraz z jego otoczeniem.
  2. System monitoringu wizyjnego – zwany dalej monitoringiem – składa się z instalacji sprzętowych oraz oprogramowania służącego do rejestracji, odtwarzania, utrwalania na nośnikach elektronicznych nagrań z obszaru objętego monitoringiem.
  3. Monitoringiem objęty jest teren Urzędu Miejskiego w Lubaczowie, obszar rynku oraz obszar bezpośrednio przylegający do niego. Elementy systemu monitoringu wizyjnego wraz z ich umiejscowieniem określa załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
  4. Administratorem systemu monitoringu wizyjnego jest Urząd Miasta w Lubaczowie reprezentowany przez Burmistrza Miasta Lubaczowa.
  5. Inspektorem ochrony danych osobowych jest Magda Fusińska. Można się z nim kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania Państwa danych osobowych oraz korzystania z przysługujących Państwu praw związanych z przetwarzaniem danych.
  6. Z inspektorem można się kontaktować w następujący sposób:
    • listownie na adres: ul. Rynek 26, 37-600 Lubaczów
    • przez e-mail: iod@um.lubaczow.pl
  7. Każdej osobie przysługuje prawo do informacji o objęciu jej monitoringiem w przestrzeni publicznej
§ 2. PODSTAWA PRAWNA
Niniejszy regulamin opracowano zgodnie z zasadami zawartymi w następujących aktach prawnych:
  1. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – Dz.U.UE L 2016.119.1);
  2. Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 506 z późn. zm.)
  3. Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 917 z późn. zm.);
  4. Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1000 z późn. zm.)
§ 3. CEL STOSOWANIA MONITORINGU
Monitoring stosowany jest w celu:
  1. Podniesienia poziomu bezpieczeństwa oraz zmniejszenia ryzyka wystąpienia możliwych zagrożeń dla pracowników, radnych, klientów urzędu, a także poprawa bezpieczeństwa mieszkańców miasta Lubaczowa, a więc osób przebywających na terenie objętym monitoringiem;
  2. Zapobieganie dewastacji i kradzieży na terenie urzędu oraz rejestracja zdarzeń sprzyjających identyfikacji sprawców dopuszczających się nielegalnych czynów.
  3. Przeciwdziałania przypadkom naruszenia spokoju i porządku w miejscach publicznych, utrwalania dowodów popełnienia przestępstwa lub wykroczenia.
  4. Ochrona obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej.
§ 4. STOSOWANIE MONITORINGU
  1. System monitoringu wizyjnego składa się z:
  2. a.    kamer zewnętrznych i wewnętrznych rejestrujących zdarzenie;
    b.    monitora przekazującego obraz w czasie rzeczywistym;
    c.    urządzenia rejestrującego oraz zapisującego materiał wideo na rejestratorach cyfrowych.
  3. Dostęp do monitora o którym mowa w pkt. 1 posiadają wskazani pracownicy Referatu Organizacyjnego i Kadr posiadający odpowiednie upoważnienie otrzymane od Administratora Danych Osobowych.
  4. Dostęp do systemu monitoringu, w zakresie zapisanych na nośnikach danych posiadają:
  5. a.    Burmistrz Miasta Lubaczowa;
    b.    Wiceburmistrz Miasta Lubaczowa;
    c.    Pracownik zatrudniony na samodzielnym stanowisku ds. informatycznych;
    d.    wskazani pracownicy Referatu Organizacyjnego i Kadr posiadający odpowiednie upoważnienie otrzymane od Administratora Danych Osobowych.
  6. Nadzór bezpośredni nad funkcjonowaniem systemu monitoringu wizyjnego pełni Kierownik Referatu Organizacyjnego i Kadr.
  7. W celu zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa dostęp do monitoringu jest zabezpieczony poprzez umieszczenie w szafie zamykanej na klucz, rejestratory przechowywane są w portierni.
§ 5. ZAKRES DANYCH OBJĘTYCH SYSTEMEM MONITORINGU WIZYJNEGO
  1. System monitoringu nagrywa wyłącznie obraz bez zapisu dźwięku w czasie rzeczywistym, w momencie zarejestrowania ruchu przez kamery, w obszarze monitorowanym.
  2. Zakres możliwie przetwarzanych informacji w powiązaniu z wizerunkiem utrwalonym na urządzeniu monitorującym:
  3. a.    Imię i nazwisko;
    b.    nr rejestracyjny pojazdu;
    c.    czas i miejsce zdarzenia objętego monitoringiem;
    d.    sposób zachowania osób, które zostały zrejestrowane za pośrednictwem monitoringu.
  4. System monitoringu wizyjnego nie stosuje dodatkowej zaawansowanej analizy danych.
  5. System monitoringu funkcjonuje całodobowo, Wszystkie dane rejestrowane poprzez kamery monitoringu wizyjnego są zapisywane i dostępne maksymalnie przez okres 3 miesięcy. Czas przechowywania uzależniony jest od ilości zdarzeń i pojemności dysku rejestratora.
Po skończeniu się miejsca na dysku dane zostają automatycznie nadpisywane.

§ 6. ZASADY WYKORZYSTANIA, UDOSTĘPNIANIA I PRZEKAZYWANIA ZAPISÓW MONITORINGU WIZYJNEGO
  1. Dostęp do monitoringu następuje na wniosek właściwego organu uprawnionego na podstawie zgłoszenia poszkodowanego (Policja, Prokuratura, Sądy), w zakresie realizowania przez niego ustawowych zadań.
  2. Wniosek powinien być skierowany do Administratora Danych Osobowych, złożony w siedzibie Urzędu, bądź przekazany do Urzędu za pośrednictwem operatora pocztowego lub w formie elektronicznej na adres poczta@um.lubaczow.pl, poświadczony  podpisem kwalifikowanym.
  3. Osoba fizyczna będąca obiektem zdarzenia zarejestrowanego przez monitoring wizyjny na terenie Urzędu Miasta w Lubaczowie, a w odniesieniu do osób poniżej 18 roku życia jej rodzic albo opiekun prawny, ma prawo wystąpić z pisemnym wnioskiem stanowiącym załącznik 2 do Administratora Danych Osobowych z prośbą o zabezpieczenie w formie kopii zapisu wskazanego fragmentu nagrania z monitoringu na potrzeby przyszłego postępowania na okres nie dłuższy niż 3 miesiące od dnia zarejestrowania zdarzenia na rejestratorze. Prawidłowo złożony wniosek musi zawierać dokładną datę, przybliżony czas oczekiwania zdarzenia i oznaczenie miejsca zdarzenia.
  4. Osoby mające wgląd w obraz zapisany za pośrednictwem monitoringu w czasie rzeczywistym lub w zapis zarejestrowany przez monitoring wizyjny posiadają stosowne upoważnienia wydane przez Administratora Danych Osobowych i są świadome odpowiedzialności za ochronę danych osobowych.
  5. Dane zapisane za pośrednictwem monitoringu nie stanowią informacji publicznej i nie podlegają udostępnianiu w oparciu o przepisy ustawy o dostępie do informacji publicznej.
  6. Udostępnianie nagrań z monitoringu jest ewidencjonowane w „Rejestrze udostępnionych nagrań z monitoringu Urzędu Miejskie w Lubaczowie” stanowiący załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu.
§ 7. OBOWIĄZEK INFORMACYJNY
Obowiązek informacyjny względem osób, których wizerunek został utrwalony za pośrednictwem monitoringu wizyjnego jest spełniony przez administratora danych poprzez:
  1. rozmieszczenie na monitorowanym obszarze tablic informujących o objęciu monitoringiem wizyjnym oraz
  2. zamieszczaniem na stronie internetowej (www.lubaczow.pl)  oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Lubaczowie (www.lubaczow.pl/go.php?bip/) następującej klauzuli:

KLAUZULA INFORMACYJNA – MONITORING WIZYJNY

Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuję, iż:
  1. Administrator danych
  2. Administratorem Państwa danych osobowych jest Urząd Miasta w Lubaczowie reprezentowany przez Burmistrza Miasta Lubaczowa z siedzibą: ul. Rynek 26, 37-600 Lubaczów;
  3. Inspektor Ochrony Danych
  4. Inspektorem ochrony danych osobowych jest Magda Fusińska. Można się z nim kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania Państwa danych osobowych oraz korzystania z przysługujących Państwu praw związanych z przetwarzaniem danych. Z inspektorem można się kontaktować w następujący sposób:
    • listownie na adres: ul. Rynek 26, 37-600 Lubaczów
    • przez e-mail: iod@um.lubaczow.pl
  5. Cele Przetwarzania danych osobowych
  6. Celem zainstalowanego monitoringu jest:
    • podniesienie poziomu bezpieczeństwa oraz zmniejszenie ryzyka wystąpienia możliwych zagrożeń dla pracowników, radnych, klientów urzędu, a także poprawa bezpieczeństwa mieszkańców miasta Lubaczowa, a więc osób przebywających na terenie objętym monitoringiem;
    • zapobieganie dewastacji i kradzieży na terenie urzędu oraz rejestracja zdarzeń sprzyjających identyfikacji sprawców dopuszczających się nielegalnych czynów;
    • przeciwdziałania przypadkom naruszenia spokoju i porządku w miejscach publicznych, utrwalania dowodów popełnienia przestępstwa lub wykroczenia;
    • ochrona obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej.
  7. Podstawa Prawna przetwarzania Państwa danych osobowych
  8. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych jest art. 6 ust. 1 lit. c i e ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.: wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze; wykonywanie zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi w związku z:
    • art. 9a ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 506 z późn. zm.);
    • art. 222§1 Kodeksu Pracy (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 917 z późn. zm.).
  9. Odbiorcy Państwa danych osobowych
  10. Państwa dane osobowe możemy przekazywać i udostępniać wyłącznie podmiotom uprawnionym na podstawie obowiązujących przepisów prawa. Są nimi sądy, organy ścigania, podatkowe oraz inne podmioty publiczne, gdy wystąpią z takim żądaniem oczywiście w oparciu o stosowną podstawę prawną.
  11. Okres przechowywania danych osobowych
  12. Wszystkie dane rejestrowane poprzez kamery monitoringu wizyjnego są zapisywane i dostępne maksymalnie przez okres 3 miesięcy. Czas przechowywania uzależniony jest od ilości zdarzeń i pojemności dysku rejestratora. Po skończeniu się miejsca na dysku dane zostają automatycznie nadpisywane. Rejestracji i zapisowi danych na nośniku podlega tylko obraz (bez dźwięku).
  13. Państwa prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych
  14. Na podstawie ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. przysługują Państwu określone prawa:
    • prawo dostępu do treści swoich danych,
    • prawo żądania ograniczenia przetwarzania.

    Aby skorzystać z powyższych praw, proszę skontaktować się z naszym inspektorem ochrony danych.
    Prawo wniesienia skargi do organu
    Przysługuje Państwu także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

    Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.

  15. Regulamin monitoringu wizyjnego
  16. Regulamin monitoringu wizyjnego dostępny jest na stronach: www.lubaczow.pl oraz www.lubaczow.pl/go.php?bip/












KALENDARZ

23
12

Kiermasz Bożonarodzeniowy









InspireHub - GIAP

Geoserwis Mapy


NUMERY ALARMOWE
Miejski Zakład Gospodarki
Komunalnej i Mieszkaniowej
+48 16 632 90 95
 

Hydrofornia

  +48 16 632 16 70
 
Oczyszczalnia Ścieków
+48 16 632 26 21
 
Pogotowie wodociągowe
+48 531 019 500
 
Pogotowie kanalizacyjne
+48 730 269 726
+48 730 285 787



realizacja
redakcja
historia
(C) 1998-2017 Urząd Miasta Lubaczów GłównaGłówna PowrótPowrót GóraGóra